Min perfekta Lördag

Ledsen att det har varit dåligt med inlägg denna veckan, men jag hade helt enkelt inte tid.
Nu kommer ett långt innlägg.

Idag vaknade jag tidigt. Gick ut och släppte ut hästarna och gav dom mat. Jag mockade också. Sen var jag hungrig så jag gick in och åt frukost. Efter det gick jag direckt ut och tog in Cikko. 


När jag tog in Cikko så hade Lorden bitit ett stort hål i Cikkos täcke, lagade det med silvertejp sålänge. Blir la till att köpa ett nytt snart.



Jag gjorde iordning Cikko och red upp till ridhuset. Där stod denna "sak". en presening åvanpå och plast säckar som hängde där fram. Jag tästade att gå igenom med Cikko, han stoppade in huvudet bland plast säckarna och tittade på mig som om "du är la helt knäpp ska jag värkligen göra göra detta" haha. men han gjorde det flera gånger och var jätte ducktig ;)


Där låg också dessa pallar som man skulle gå upp med hästen på. Det gick också jätte bra. Ser kanske jätte lätt ut men det är det inte. Så jag fick tränat lite NH.
Sedan red vi vanligt Cikko gick jätte bra idag, fin trav & galopp och bjöd framåt och gjorde fina skänkel vikningar öppna sluta mm.


När vi red hem så red vi över åkrarna som var helt snötäckta, Cikko älskade det. Vi travade och han lyfte på benen så högt över snön så vi måste sett jätte roliga ut.




När vi kom hem så släppte jag ut Cikko och han och lorden fick lunch.

Jätte nöjd med dagen!
Hoppas det inte blev för mycket text.

Kommentera och berätta om din Lördag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0