Update på helgen

Igår gick jag upp tidigt och fixade hästarna sedan gick jag till grannen och satt barnvackt från 9 00 till 14 30 det gick ganska bra men ungarna var lite bråkga. Direckt efter det så skulle jag hoppträna Cikko för Ammie jag kännde mig inte ricktigt upplagd för hoppning för jag var trött och lite grinig men jag gick dit ändå och det ångrar jag inte!!! Jag tänkte förklara lite hur jag hoppade.


Jag hoppade först Gul från höger på bilden sedan  ner och upp igen på den gröna efter svängde vi höger ner runt det gula hindret och på den röda oxern, allt detta i väldigt snäva svängar, alla hindrerna och när jag hoppar dom hålls inom en 20 - 25 m volt. Jag är jätte nöjd. Sedan höjde vi till 90 cm på oxern och det gula räcket. Nu hoppar jag oxern åt andra hållet. Först det gröna nerifrån runt oxern det gula hindret och det gröna och snävt upp på oxern. Jaja jag orkar inte förklara mer nu men vi hoppade lite fler olika svåra snäva vägar på 90cm. Cikko vägrade, tvekade, veck ut, eller rev inte än ända gång. Han har bara rivit en gång sedan jag köpte honom och det var när vi märkte att han var skadad.  Älskar dig Cikko <3333

Tänkte nu gå på Clear rounden på FRK på onsdag  eftersom han går så bra nu X)
Bild när jag hoppar oxern på 90cm med Cikko (dålig bild pga att Ammie tog det med min mobil som är lite seg)

Vi igen och nu ser ni hur hindrerna står också.



Idag har jag jobbat på pepparroten hela dagen jag gick upp kl 06 00 X/  och jag var tvungen att köra hemifrån kl 07 00. Nu har jag kommit hem och jag har jätte ont i ryggen jag frös också som in i ... så nu är jag förkyld också   X( men det var det ändå värt jag är några hundra kronor rikare XP 


Nu tänker jag gå in och lägga mig i tid idag för en gångs skull.

// Godnatt

Kommentarer
Postat av: Michaela

hahaha jaaa du, det hade jag med när jag hade jobbat där x) det e något med att stå där hela dan som ens rygg inte pallar:O hehe mjo, det e väl värt det men va fan? xD mer borde man få dummer:) pözz

2010-05-19 @ 13:51:24
URL: http://fantatutte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0