Senaste Veckan!

Onsdag:  Idag var det frilufsdag med skolan :/ vi cycklade till Tjolöholm. På vägen hem så började de spöregna. och det var ju supper ( not ) för jag skulle ju åka med Cikko på Clearround på FRK på kvällen. Det gick inge vidare. På framridningen och framhoppningen gick han jätte fint  tråtts att det var jätte jätte dåligt underlad. Men när vi kom in på banan så gick det skit. han hoppade typ inte han tyckte nog det var lite lågt bara 60/70. Första rundan vägrade han och på 70 rundan så rev han ett hinnder, han lyffte inte på benen :O han har aldrig rivit förut så jag var lite missnöjd. vi fick hoppa en tredje gång och då var vi felfria till sista hinndret och då tänkte jag yessss äntligen och gasade ännu mera och självklart så.... bom    han rev. FANFANFANFAN......
Sedan lasstade jag honom och körde honom till Kulla där han skulle vara tills på fredag. Jag skulle komma på torsdag morgon och sova hos Evve tills fredag.

Torsdag: Idag lassttränade jag Lorden innan jag åkte till Evve, det gick väldigt bra. Sedan när jag kom ner så red Evve hennes häst Aladin jag och Cikko till FRK igen där vi tränade lite i ridhuset. Vi red en omväg tillbacka igenom sammhället och vid skolan. när vi kom tillbacka fick hästarna gå ut och beta medans vi puttsade allt läder = väldigt väldigt mycket läder. Det tog nästan två timmar att tvåla och balsammera (stavnig?).

Fredag: Idag cyklade vi till stallet och släppte ut hästarna och mockade mm. sedan cyklade vi hem och tittade lite på film och så. Kl 15 30 cykla vi till stallet igen och gjorde iordning hästarna och red i deras padock, jag red dressyr med Cikko och Evve hoppade. Samtidigt grävde en grävmaskin precis brevid och en tracktor som väsnades väldigt men Cikko brydde sig inte alls.
Sedan var det dags att åka hem med Cikko till Lorden igen.

Lördag: Idag hade vi gäster hemma hela dagen så båda hästarna fick vila.

Söndag:
Nu sitter jag och pluggar No inlämmning imån så det är mycket att skriva får se om jag hinner rida idag!

Hoppas ni orkade läsa allt!
KOMMENTERA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0